Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), οι εγγραφές των εισαγομένων στα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την ειδική κατηγορία ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23, πραγματοποιούνται από 1 έως 9 Σεπτεμβρίου 2022 στο Πληροφοριακό Σύστημα “Ηλεκτρονικές Εγγραφές 2022” του ΥΠΑΙΘ.
Στην ίδια προθεσμία και αφού πραγματοποιήσεις την ηλεκτρονική εγγραφή, πρέπει να καταθέσεις στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σου, αυτοπροσώπως – ο/η ίδιος/-α ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από εσένα πρόσωπο, ή ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
*Σε περίπτωση που ο τίτλος προέρχεται από ξένο σχολείο, θα πρέπει να υποβληθεί επιπλέον:
Όλα τα δικαιολογητικά που εκδίδονται από ξένη υπηρεσία (σχολείο, άλλη εκπαιδευτική αρχή κ.λπ.) πρέπει να είναι α) επικυρωμένα για τη γνησιότητα της υπογραφής αυτού που υπογράφει είτε από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από διπλωματική αρχή της ξένης χώρας στην Ελλάδα με επικύρωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας είτε με τη σχετική επισημείωση (ΑPOSTILLE) από τις αρμόδιες για το σκοπό αυτό αρχές (η επικύρωση γίνεται στο πρωτότυπο και όχι σε φωτοτυπία) και β) α) από αρμόδια κατά νόμο αρχή του Υπουργείου Εξωτερικών ή από μεταφραστές του Μητρώου μεταφραστών του Υπουργείου Εξωτερικών ή από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό, β) από δικηγόρο σύμφωνα με τον «Κώδικα Δικηγόρων» (παρ. 2, άρθρο 36, ν. 4194/2013 – Α’ 208), γ) από Πτυχιούχους μεταφραστές/στριες του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου με θεώρηση της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματιών Μεταφραστών πτυχιούχων Ιονίου Πανεπιστημίου.
Προκειμένου για ταχυδρομική αποστολή των ανωτέρω δικαιολογητικών στη Γραμματεία του Τμήματος, η ταχυδρομική διεύθυνση είναι:
Γραμματεία Τμήματος Φυσικής
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη 54124
(με την ένδειξη στο φάκελο: για εγγραφή 5%)
Σε συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της προθεσμίας εγγραφών στην πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο ένα μήνυμα που θα σε καλεί να καταχωρήσεις –εντός συγκεκριμένης προθεσμίας- τα στοιχεία σου στην πλατφόρμα ενεργοποίησης ακαδημαϊκών υπηρεσιών του Α.Π.Θ.
Αφού ολοκληρώσεις και αυτή τη διαδικασία και ελεγχθούν τα δικαιολογητικά σου από τη Γραμματεία του Τμήματος εγγραφής σου, θα λάβεις από το Πανεπιστήμιο και πάλι ένα SMS με κωδικό (one-time password) για να ενεργοποιήσεις τη φοιτητική σου ιδιότητα, αποκτώντας ιδρυματικό λογαριασμό. Ο ιδρυματικός λογαριασμός θα σου δώσει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών και παροχών, όπως η ακαδημαϊκή ταυτότητα και η κάρτα σίτισης, οι εφαρμογές ηλεκτρονικής γραμματείας, τα ηλεκτρονικά μαθήματα κ.λπ.
Εάν για οποιονδήποτε λόγο, όπως μη κατοχή ΑΜΚΑ ή αριθμού κινητού τηλεφώνου, ανωτέρα βία, λόγους υγείας, θεομηνία, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, δεν καταστεί δυνατή η εμπρόθεσμη εγγραφή σου με την παραπάνω διαδικασία, μπορείς να κάνεις αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σου, εκθέτοντας τους λόγους της καθυστέρησης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 45 ημερών από την ημερομηνία λήξης της ανωτέρω προθεσμίας εγγραφής. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα παραπάνω δικαιολογητικά (1-4 και τυχόν επιπρόσθετα, π.χ. 3α-3γ, 5). Η αίτηση εγκρίνεται ή μη, με αιτιολογημένη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος. Εφόσον η αίτησή σου εγκριθεί και είσαι ήδη εγγεγραμμένος/-η σε άλλο Τμήμα/Σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας, για να ολοκληρώσεις την εγγραφή σου στο νέο σου Τμήμα, θα πρέπει να ζητήσεις τη διαγραφή σου από τη Σχολή/Τμήμα που είσαι ήδη εγγεγραμμένος/-η, προκειμένου να εκδοθεί το απαραίτητο πιστοποιητικό διαγραφής το οποίο θα υποβάλεις στο νέο σου Τμήμα.
Σε αυτή την περίπτωση, η αίτηση, με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλεται είτε αυτοπροσώπως ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από εσένα πρόσωπο είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής είτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση υποβολής αίτησης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, υποβάλλεται επιπρόσθετα υπεύθυνη δήλωση του επιτυχόντος και αιτούντος την εγγραφή, η οποία εκδίδεται είτε ψηφιακά μέσω του ιστότοπου www.gov.gr είτε φέρει φυσική υπογραφή με βεβαίωση του γνησίου αυτής και στην οποία θα δηλώνει ότι “όλα τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά που υποβάλλω είναι ακριβή και αληθή”. Η υπεύθυνη δήλωση που φέρει φυσική υπογραφή κατατίθεται πρωτοτύπως.
Εάν δεν εγγραφείς ούτε με αυτή τη διαδικασία, τότε χάνεις το δικαίωμα εγγραφής σου.