Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναπτύξουν δεξιότητες ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου διδακτικού σεναρίου ένταξης και χρήσης της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (πειράματα συγχρονικής καταγραφής, video-μετρήσεις, ανάλυση δεδομένων και διεργασίες μοντελοποίησης).
- Παραδοσιακές μορφές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
- Σύγχρονες μορφές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας : Τεχνολογία Πληροφορίας & Επικοινωνίας
- Το Πείραμα στη Φυσική
- πείραμα επίδειξης
- συμβατικά πειράματα άσκησης (hands on)
- πειράματα με υπολογιστή (MBL-VBL)
- πειράματα σε υπολογιστή (προσομοιώσεις & Εικονικά Εργαστήρια)
- πειράματα εξ’ αποστάσεως (remote experiments)
- Σενάρια ένταξης και χρήσης της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
- Παρουσιάσεις (PowerPoint – ιστοσελίδες)
- Παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου – εκπαίδευση από απόσταση
Οι φοιτητές, μετά από μια αρχική εξοικείωση με τα απαιτούμενα λογισμικά, αναλαμβάνουν ένα θέμα Φυσικής και το αντιμετωπίζουν με πείραμα συγχρονικής καταγραφής (MBL) και video-μετρήσεις (VBL). Αναλύουν τα πειραματικά δεδομένα και μοντελοποιούν τα φαινόμενα (modeling).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
- 1. Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών - 2η Έκδοση, Τύπος: Σύγγραμμα, Βασίλης Ι. Κόμης, 2019, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, ISBN: 978 960-578- 057-9
- 2. Νέες τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία, Τύπος: Σύγγραμμα, Σολομωνίδου Χριστίνα, 2006, Μεταίχμιο, ISBN: 978-960-455-046-3